Windows 7 Kan systeembackup niet terug zetten na raid-0 crash

eekie

New Member
Joined
Nov 23, 2008
Bij een poging om partitie op een raid0 configuratie met een proefversie van w7x64 via de installatie dvd van die proefversie te verwijderen is de boel vastgelopen. Na opnieuw opstarten bleken mijn 32bits versie van w7 en ubuntu 9.10 op partities van de zelfde raid configuratie niet meer opstartbaar. De installatie dvd van w7x86 zag ook met de juiste raid drivers geen raid partitie meer. De live cd van ubuntu startte niet meer op. Alleen mandriva die op een sata schijf staat kreeg ik aan de praat. Ook hier zag gparted de raid0 niet meer, alleen de losse schijven. Volgens het bios was de rai0 nog intact.
Omdat ik systeem backups van w7 heb ben ik ten einde raad er toe overgegaan om de raid opnieuw in te stellen in het bios, waarmee alles op die schijven weg was.
Nu kon ik wel weer de raid0 zien. Met de w7 installatie dvd heb ik zo goed en zo kwaad als ik wist de partiites weer aangebracht en vervolgens heb ik geprobeerd om de backup te herstellen.
Dat liep mis. De backup wordt gezien op schijf D: (totaal andere letter indeling dan onder windows) maar als ik wil terugzetten krijg ik de mededeling:
The system image is on a hard disk, but Windows needs to format that disk to restore your computer. Choose a different image to restore.
Zonder de mogelijkheid om door te gaan naar het scherm waarop opnieuw kan worden gepartitioneerd.
Ik heb de backup naar een andere sata partitie gecopieerd zelfde resultaat. Vervolgens heb ik hem naar een raid partitie gekopiëerd. Nu krijg ik wel het gewenste scherm waarmee je kunt repartioneren, maar nu wordt de raid configuratie uitgesloten omdat het image op de raid staat.

Ik zit nu helemaal vast. Bestaat hiervoor nog een oplossing?
 
Dat werkt niet. Als ik de engelse versie erin zet vertaalt de forumsite de tekst naar pidgin nederlands. Ik zal de thread opnieuw plaatsen
 
Last edited:
Omdat er geen antwoorden komen heb ik het probleem maar zelf opgelost.
Download de volledig functionele versie van acronis true image home. Dit akket bevat eentool om een windows image om te zetten in een true image home image. Dit image laat zich op elke raid partitie met voldoende ruimte terugzetten
 
Back
Top Bottom