Windows 7 Bestanden op samsung tv

Babidi

New Member
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik de bestanden van mijn pc (win7) te zien kan krijgen op mijn samsung tv.
Ik ben al zo ver dat ik beide pc zie op mijn tv, ik kan zelfs de standaard mappen van mijn bibliotheek zien in het media center (afbeeldingen, muziek, video's en documenten).
Maar verder krijg ik geen mappen te zien.
Ik heb zelfs al een nieuwe map aangemaakt in de bibliotheek en deze gedeelt, maar nog krijg ik geen andere mappen te zien op mijn tv.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Solution
Het probleem dat je ervaart met het niet kunnen zien van specifieke mappen op je Samsung-tv vanaf je Windows 7-pc kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen om dit probleem op te lossen: 1. Gedeelde mappen configureren: - Controleer of de mappen die je wilt delen correct zijn ingesteld voor delen op je Windows 7-pc. - Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en selecteer "Delen met" > "Specifieke personen". Kies vervolgens de gewenste gebruikersnaam en geef de juiste machtigingen. 2. Netwerkinstellingen controleren: - Zorg ervoor dat zowel je pc als je tv zijn verbonden met hetzelfde netwerk. - Controleer of netwerkdetectie is ingeschakeld op je Windows 7-pc. Dit kan...
Het probleem dat je ervaart met het niet kunnen zien van specifieke mappen op je Samsung-tv vanaf je Windows 7-pc kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen om dit probleem op te lossen: 1. Gedeelde mappen configureren: - Controleer of de mappen die je wilt delen correct zijn ingesteld voor delen op je Windows 7-pc. - Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en selecteer "Delen met" > "Specifieke personen". Kies vervolgens de gewenste gebruikersnaam en geef de juiste machtigingen. 2. Netwerkinstellingen controleren: - Zorg ervoor dat zowel je pc als je tv zijn verbonden met hetzelfde netwerk. - Controleer of netwerkdetectie is ingeschakeld op je Windows 7-pc. Dit kan worden gedaan via het Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen wijzigen. 3. Media Center-instellingen aanpassen: - In het Media Center van je tv, controleer of er instellingen zijn die specifiek geselecteerde mappen vereisen om te worden weergegeven. Raadpleeg de handleiding van je tv voor specifieke instructies. 4. Mapindexering opnieuw opbouwen: - Op je Windows 7-pc kun je proberen de mapindexering opnieuw op te bouwen om ervoor te zorgen dat alle mappen worden gedetecteerd. - Ga naar Configuratiescherm > Indexeringsopties en selecteer "Opnieuw opbouwen". 5. Alternatieve mediaserver gebruiken: - Als het Media Center niet alle mappen toont, overweeg dan het gebruik van een alternatieve mediaserver zoals Plex of Serviio om media van je pc naar je tv te streamen. Probeer deze stappen en controleer of je nu in staat bent om alle gewenste mappen van je Windows 7-pc op je Samsung-tv te zien. Als het probleem aanhoudt, laat het me dan weten, zodat we verder kunnen kijken naar mogelijke oplossingen. Succes!

Solution
Back