BSOD help

#1
[lang=nl]Hallo
kan iemand mij helpen???

Ik krijg sinds gisteren een BSOD.
Ik kan verders helemaal niets alleen maar de computer opstarten in veilige modus.

Ik ben een leek wat computers betreft.
ik heb vandaag meer als een uur aan de telefoon gehangen met iemand van microsoft ondersteuning en die haden het over de memory.dmp en die moest ik opsturen als bijlage in de mail en dan zouden ze er maandag naar kijken..

Dat duurt nog erg lang en daarbij kon ik het niet als bijlage versturen omdat het bestand te groot was. dus hoop ik maar dat ze het hebben ontvangen.

Maar ben ondertussen ff aan het googlen geweest en heb een bluescreen vieuwer geinstalleerd, nou weet ik niet wat ik verder moet doen, ik zie alleen wel iets staan van ntoskrnl.exe maar durf niet ergen op te klikken hahah
ben erg bang dat ik mijn bestanden ga kwijtraken.

oja ik heb een acer aspire 7540G laptop
ik heb 450 vrij ruimte nog.
doe altijd automatische windows update
ik weet niet of er meer info nodig is maar anders hoor ik het graag.

ik hoop dat iemand me wil helpen.
Alvast bedankt
Groetjes Jolanda[/lang]
 


#2
Hi.

Boot to safe mode + networking and go to C:\Windows\Minidump

Copy the files in there to any other folder. Zip them then attach the zip to a post.
 


#3
[langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]Hoi,
ik heb de map gevonden, maar naar welke map moet ik ze kopieren en hoe zip ik deze? en wat is een paal?
sorry hoor, maar ben echt een leek.

en klopt het dat mijn tekst wordt veranderd hier?[/lang]
 


#4
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

Copy the .dmp files to another folder you made on the pc anywhere. The highlight all the files and choose "Send to" and then "Compressed folder".

It will make a .zip file in the same directory. Upload that .zip file here by using the paperclip above where you type while replying in advanced mode.
 


#5
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan[/lang]
 


Attachments

#6
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

1) In safe mode + networking, uninstall Daemon Tools. Then use this installer/uninstaller to remove sptd.sys. Be sure to click on Uninstall while using:

DuplexSecure - Downloads

2) Also in safe mode + networking, use this tool to remove Avast!:

http://files.avast.com/files/eng/aswclear5.exe

3) Also in safe mode + networking, uninstall MyWinLocker.

4) Also in safe mode + networking, navigate to C:\Windows\System32\drivers and delete

NTIDrvr.sys
UBHelper.sys

5) Reboot to normal mode now and install MSE.

You can also install PowerISO to replace Daemon Tools:

PowerISO - Create, Edit, Compress, Encrypt, Split, Mount, Extract ISO file, ISO/BIN converter, Virtual Drive

The disc emulation part of the software is free forever.
 


#7
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]ok, help,,
doe ik dit allemaal in de map programma`s verwijderen in configuratie scherm en dan programma onderdelen?

Gaan er geen bestanden zoals documenten en foto`s verloren?

en wat is een MSE?[/lang]
 


#8
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

Uninstall Daemon Tools normally, as you would any other program. Then download and run the file I linked to, then click on uninstall to remove sptd.sys.

Then run the Avast removal tool I linked to.

Uninstall MyWinLocker normally.

Follow step 4 exactly as shown.

Google is your friend if you want to find out about MSE.

No files will be lost besides the ones I told you to delete and remove.

If it seems too complicated, suggest to take the machine to a repair shop and let them do it. Show them this link to this thread if you do.
 


#9
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]ok ben er mee bezig maar geef me even de tijd, moet alles even opzoeken.
heb al het probleem dat ik deamontools al niet kan vinden, dus ik ga mijn best doen[/lang]
 


#10
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]heb deamon tools verwijder en avast en de rest wat je zei alleen winlocker wil er niet af. ik heb hem opnieuw opgestart maar weer het zelfde probleem[/lang]
 


#11
You're welcome to post the new crash dumps so I can see what you've missed doing.
 


#12
[langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]hier staat de nieuwe tussen[/lang]
 


Attachments

#13
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

I went out of my way to make sure you clicked on Uninstall when using the tool to remove sptd.sys, yet you still updated it instead:

sptd sptd.sys Mon Nov 08 19:25:33 2010

So do it again and click Uninstall while using.

And you have not uninstalled MyWinLocker. So uninstall MyWinLocker:

mwlPSDVDisk mwlPSDVDisk.sys Tue Jun 02 06:15:29 2009
mwlPSDNServ mwlPSDNServ.sys Tue Jun 02 06:07:39 2009

Delete these drivers above at C:\Windows\System32\drivers if they are still there after, or if you can't uninstall normally for any reason.

Reboot.
 


#14
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]ok ik ga nu rebooten ben zo terug[/lang]
 


#15
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]daar was ik weer.
Nadat ik de pc opnieuw had opgestart kwam er een melding dat er een opstart herstel werd uitgevoerd.

Ik kon niets doen en ook niet anuleren.

Nu was hij klaar en zei dat er geen opstartherstel kon plltsvinden.

Wat moet ik nu???
Heb gedaan wat u zei, en volgens mij ook goed gedaan?[/lang]
 


Attachments

#16
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]maar nu staan avast en deamontool er weer op zie ik[/lang]
 


#17
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

MyWinLocker files are still there (I missed this one):

mwlPSDFilter.sys

Delete and reboot. If no good, repair install:

Repair Install - Windows 7 Forums
 


Last edited:
#18
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]die kan ik niet starten vanuit veilige modus. en ik kan alleen maar in veilige modus achter de computer want ik krijg direct een BSOD als ik normaal opstart[/lang]
 


#19
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

Right, delete that file above in safe mode then reboot. It's where the others were, same folder.

Reboot and if not good, do a Repair Install.
 


#20
Re: [langtitle=nl]Re: BSOD help[/langtitle]

[lang=nl]Aangezien alles er weer op staat, zal ik dus weer van vanaf het begin moeten beginnen.

Waarom krijg ik de winlocker bestanden er niet af.
hij zegt dat ik dat niet kan, en dat ik alleen de optie wijzigen heb[/lang]
 


This website is not affiliated, owned, or endorsed by Microsoft Corporation. It is a member of the Microsoft Partner Program.