Hallo , neen ik gebruik geen enkele bootmanager , in mijn bios staat ingesteld dat ik opstart van mijn gewone win7-disk.
Stel dat ik wil opstarten van een ander OS of schijf druk ik tijdens opstart op F12 waarna ik dan kan kiezen welke disk er moet opstarten.
<The F12 Boot Menu allows you to choose which device that you would like to boot the computer's Operating System from by pressing the F12 key during the computer's Power On Self Test, or POST proces>
Zoals ik al zei als ik een besturingssysteem installeer op een schijf dan koppel ik altijd de andere schijven los juist om geen bootmenu te creeren op één of andere schijf , als je dan later eventueel op de schijf met het bootmenu iets verprutst krijg je de andere schijven ook niet meer opgestart , en die reparaties om dit herstellen lopen meestal in het 100 (bij mij toch) vandaar dat ik voor die manier opteer.Tot op heden nooit geen problemen mee gehad.ik vraag mij af wat win10 eigenlijk op mijn win7 schijf zit te verprutsen.
Vraag me af wat ussnorway eigenlijk bedoelt met het verwijderen van de driveletter of wat er door opgelost zou raken, de driveletters van iedere partitie veranderen telkens al naargelang de schijf waar ik van opstart en die maakt zijn eigen partitie telkens de "C"
grts &thx